Wednesday, October 26, 2016

10 Tanda Kecurangan Hati Yang Jarang Kita Sedari. No. 4 Paling Banyak Dilakukan Oleh Pasangan Hidup Kita.

Seiring berjalannya waktu, meskipun anda sudah mempunyai kekasih atau pasangan hidup, anda mungkin juga mula menyukai orang lain. Pada awalnya, hal itu mungkin bermula ketika anda merasa bosan dengan rutin anda sehari-hari dan pasangan anda jarang berada di sekitar anda. 


Kemudian, orang tersebut berubah menjadi seseorang yang sering anda ajak bicara. Dan sebelum anda benar-benar menyedari, orang ini rupanya telah menjadi bahagian yang cukup penting dalam hidup anda.

1. Perubahan tingkah laku 

Anda menjadi sangat ramah pada orang tersebut. Tetapi kemudian anda berdua berusaha menjaga jarak dari satu sama lain ketika kekasih atau pasangan anda bersama kalian. Anda mula merasa agak janggal dan lebih memilih membahas sesuatu yang formal dengannya, ketika kekasih anda berada di sisi anda.

2. Merasa bersemangat ketika bersamanya

Anda merasa benar-benar bersemangat untuk berkongsi pemikiran atau idea-idea dengan orang tersebut, baik itu mengenai filem kesukaan anda atau pun gosip tentang rakan kerja lain.

3. Anda merasa perlu bercakap dengannya

Adakah anda pernah merasa bahawa ketika anda tidak berbicara dengannya selama beberapa hari, muncul perasaan seperti ada yang tidak lengkap atau merasa seperti ada sesuatu yang hilang. Bahkan ketika anda sedang bercuti, fikiran anda melayang kepadanya, dan membuat anda bertanya-tanya apa yang sedang dilakukan olehnya?

4. Anda berkongsi rahsia dengannya

Adakah anda berkongsi rahsia terdalam anda dengannya? Jika ya, secara tidak sedar mungkin anda sudah mempunyai perasaan yang dalam kepadanya. Hal itulah yang kemudian membuat anda merasa selesa dengannya.

5. Anda selalu menginginkan perhatiannya

Anda merasa terganggu jika orang tersebut seolah-olah memberi perhatian kepada orang lain. Bahkan anda mendapati bahawa anda mula merasa cemburu jika dia bercinta dengan orang lain, atau bercakap tentang orang lain kepada anda.

6. Tarikan seksual

Apabila anda duduk di dekatnya, anda merasakan sesuatu yang berbeza, seperti ada sebuah aliran elektrik yang mengalir dalam tubuh anda. Seperti ada dorongan untuk menyentuh atau bahkan memeluknya.

7. Berdandan untuknya

Anda ingin selalu kelihatan cantik ataun kacak ketika bertemunya. Anda mungkin menyedari hal itu, tetapi anda sentiasa cuba untuk menunjukkan kesan terbaik dari diri anda setiap kali bersamanya.

8. Tidak menonjolkan kewujudannya di depan pasangan

Setiap kali anda bercakap tentang orang tersebut dengan pasangan anda, anda bercakap seolah-olah dia tidak penting sama sekali. Anda bahkan tidak cuba untuk bercakap tentangnya ketika anda bersama pasangan anda.

9. Seandainya jika aku bersamanya?

Jika anda telah berada dalam sebuah hubungan jangka panjang dengan pasangan anda, anda diam-diam mulai bertanya tentang bagaimana kehidupan anda jika anda dan orang tersebut lebih dulu bertemu, sebelum anda mulai tarikh dengan pasangan anda.

10. Anda sangat menyukai pujiannya

Jika anda memang menaruh rasa pada orang tersebut, kemungkinan besar anda akan bertindak balas terhadap serius semua pujiannya. Jika rakan anda memberitahu anda bahawa anda kelihatan lebih cantik dengan rambut terurai, anda mungkin akan merasa berbunga-bunga dengan pujiannya. 

Nah, itulah 10 Tanda Kecurangan Hati Yang Jarang Kita Sedari. Jika anda telah mengalami beberapa atau lebih di antaranya, itu bermakna anda telah menaruh hati pada seseorang, selain pasangan hidup anda.

Sumber: Merdeka | SBP