Friday, February 24, 2017

Tips Supaya Sayuran Di Rumah Tahan Lebih Lama Dan Segar. Anda Hanya Perlukan Bekas Botol.

Mempunyai stok sayuran untuk jangka masa seminggu merupakan penyelesaian yang bijak kerana anda tidak perlu membeli sayur-sayuran setiap hari ke pasar. Selain menjimatkan masa, anda mempunyai planning sayur apa sahaja yang akan diproses setiap harinya. 


Cara ini cukup berkesan membantu anda menyiapkan menu makan sayur-sayuran yang lebih variatif untuk ahli keluarga tercinta. Sayur merupakan salah satu menu yang diwajibkan hadir di meja makan. Oleh kerana itu, banyak surirumah yang sengaja membeli sayur dalam jumlah yang lebih banyak sebagai stok atau persediaan.

Kerana tidak terus diolah, sayur-sayuran akan menjadi busuk dan tidak tahan lama, sehingga banyak sayur-sayuran yang terbuang dengan sia-sia.
Lalu, bagaimana agar sayur-sayuran ini boleh bertahan lebih lama dan tetap segar? Nah, untuk ini anda jangan merasa bimbang, kerana ada tips menyimpan sayur-sayuran agar lebih tahan lama dan tidak mudah layu.

Dengan menggunakan botol bekas minuman air meneral, anda boleh membuat sayur-sayuran anda tahan lama dan tidak layu. Caranya sangat mudah, potong botol menjadi dua bahagian agar memudahkan kita memasukan sayur-sayuran yang akan kita simpan kedalamnya. Masukan air sedikit sahaja pada bekas botol, jangan sampai melebihi akar sayur, supaya sayur-sayuran tetap segar kerana akarnya tetap mendapat bekalan air. 

Selamat mencuba!!

| SBP