Saturday, February 18, 2017

Keluarkan Lendir Dari Paru-Paru Dan Menyembuhkan Batuk Anda Dalam Satu Malam Dengan Ramuan Mudah Ini.

Bersin dan batuk boleh menjadi sangat teruk jika anda tidak mencari jalan penyelesaian dengan segera supaya jangkitan ini pergi. Ia boleh merosakkan rancangan sepanjang hari atau beberapa minggu. Sengsara kerana batuk boleh difahami, jadi di sini dikongsikan tips bagaimana untuk menghilangkan ia secara semulajadi.


Cuba untuk tidur dengan batuk yang teruk biasanya tidak membuatkannya sembuh dengan baik dan pantas. Kanak-kanak kecil terutamanya begitu mudah terkena oleh batuk, kerana mereka mempunyai sistem imun yang lemah. 

Jika anda mengalami batuk, doktor anda mungkin akan mengesyorkan anda sirap batuk, kerana kebanyakan mereka fikir ia adalah penyelesaian terbaik untuk batuk. Walau bagaimanapun, mereka tidak memberitahu ibu bapa bahawa penyelesaian farmaseutikal boleh memberi kesan negatif dan komplikasi jangka panjang.

Sakit kepala, tidur tidak lena dan migrain adalah kesan negatif yang paling biasa yang boleh berlaku akibat daripada terapi. Dua bahan paling biasa ditemui dalam sirap batuk adalah dextromethorphan dan codeine.

Anda perlu ingat bahawa bahan-bahan semula jadi yang mengandungi madu mentah atau bahan-bahan lain yang mujarab adalah lebih bermanfaat.

Cuba kombinasi halia dibalut dan madu, ia mencegah batuk secara konsisten dengan serta-merta.
Bahan-bahan:

• 1 sudu besar serbuk halia atau halia yang segar
• Madu mentah
• Minyak zaitun
• Tepung

Anda juga akan perlu pita pelekat dan kain.

Berikut adalah apa yang perlu dilakukan:
  1. Pertama, campurkan madu dan tepung.
  2. Masukkan sedikit minyak zaitun dan kemudian masukkan halia. Campurkan lagi.
  3. Letakkan campuran yang terhasil atas kain dan kemudian balut sekelilingnya.
  4. Letakkan pada dada atau dibelakang anda dengan pita pelekat.
Sekiranya anda menyediakan balutan halia untuk kanak-kanak, dia harus memegang balutan selama kira-kira tiga jam sebelum tidur.

Orang dewasa boleh memegang ia sepanjang malam. Tetapi, anda perlu tahu bahawa balutan halia akan membuat anda berpeluh lebih daripada biasa.

Balutan halia tidak mendatangkan apa-apa kesan negatif, tetapi ia mesti disediakan dengan berhati-hati, terutamanya untuk anak-anak, kerana mereka mempunyai kulit yang lebih lembut.

INI PUN MENARIK DIBACA JUGA: