Monday, January 30, 2017

5 Sebab Mengapa Pasangan Bahagia Tidak Mempamerkan Kemesraan Di Media Sosial.

Sekarang kita sedang menjalani hidup yang sangat aneh, di mana sebahagian besar orang lebih mementingkan status dalam media sosial daripada kehidupan nyata. Dengan rutin mereka, berkongsi foto dan apapun yang mereka lalaui ke Facebook atau media lain. Termasuk mengambar kehidupan cinta mereka.


Namun ada yang ganjil pada perilaku mereka. Sebenarnya, pasangan yang hidupnya bahagia jarang mempamerkan kebahagiaan yang mereka lalui kepada semua orang, termasuk di media sosial.

Mengapa?

1. Kebahagiaan tidak perlu dibuktikan di media sosial.

Jika memang semua berjalan dengan baik, mereka tidak akan membuang waktu untuk memuatnaik gambar di media sosial sebagai bukti atas kebahagiaan mereka. Kehidupan mereka sudah sangat bahagia sehingga tidak ada masa untuk memikirkan hal itu.

2. Mendedahkan masalah di media sosial tidak akan membantu apa-apa.

Mendedahkan masalah peribadi kepada semua orang di media sosial bukanlah cara yang efektif untuk memecahkannya. Tapi sebaliknya, hal itu akan memburukkan lagi suasana.
3. Kebahagiaan yang sebenarnya hanya datang dari orang yang paling mereka cintai.

Kamu tidak akan mendapat apa-apa dengan berkongsi kebahagiaan di media sosial. Kebahagiaan sebenarnya datang ketika kamu bersama pasangan, bukannya dari post yang kamu kongsikan. Bagi mereka yang memahami hal ini, berkongsi di media sosial adalah perkara yang perlu dihadkan.

4. Tidak ada yang perlu dibuktikan kepada sesiapa pun.

Mereka yang hubungan cintanya bahagia adalah yang bersama kerana memang ingin bersatu. Mereka tidak peduli dengan adanya status "berpacaran" atau tidak.

5. Dan hal lain yang penting...

Mereka yang tidak menggunakan media sosial jauh lebih bahagia daripada yang menggunakannya, kerana mereka tidak terus-menerus mambandingkan diri dengan teman-temannya. Kita juga sering lupa bahawa, hal yang terpenting adalah kehidupan alam nyata, hubungan kita, pengalaman kita, dan perasaan kita. Bukan pencarian tanpa akhir untuk sebuah populariti dalam talian.