Monday, September 12, 2016

12 Jenis Pasangan Berdasarkan Zodiak Dengan Keserasian Sempurna.

Adakah anda terus-menerus mencari zodiak yang sesuai dengan anda? Selalu ada pertanyaan tentang zodiak apa yang paling sesuai dengan zodiak anda, seseorang yang dapat membuat anda lebih bahagia setiap hari.

Mencari cinta adalah matlamat banyak orang. Salah satu cara untuk mencari jawapan adalah beralih ke zodiak. Walaupun tak semua mempercayai kecocokan berdasarkan zodiak, tentu masih ada dari anda yang berminat untuk mengetahuinya. Ingin tahu lebih banyak tentang kesesuaian berdasarkan zodiak adalah hal yang lumrah.


Ya, kita boleh menerima bantuan untuk memahami dunia percintaan dengan lebih baik.Dilansir dari Higherperspective pada Kamis (1/9/2016), berikut kolaborasi 12 zodiak yang boleh menjadi pasangan paling sesuai.

1. Aries & Aquarius

Dua zodiak ini selalu siap untuk berpetualang. Aries dan Aquarius masing-masing dikenali sebagai zodiak dengan jiwa petualang, dan ketika bersama-sama, mereka menjadi pasangan yang jauh dari kata membosankan. Sentiasa bersedia untuk melakukan hal-hal baru di dalam maupun luar bilik tidur, dan selalu terbuka untuk pelbagai kemungkinan. Hal terbaik dari pasangan ini adalah mereka selalu ingin melewati hal-hal luar biasa dan menyenangkan bersama-sama.

Jenis pasangan ini selalu kuat dan menikmati kebersamaan mereka, di mana banyak pasangan yang perlahan-lahan bosan dengan satu sama lain. Namun di sisi lain, Aries dan Aquarius memahami keperluan untuk masa bersendirian.

2. Taurus & Cancer

Taurus dan Cancer dapat memahami satu sama lain secara utuh. Dua zodiak ini dapat bekerjasama sangat baik dan mempunyai ikatan secara fizikal mahupun emosi yang kuat. Pengertian dari kedua-duanya membantu mewujudkan ikatan luar biasa yang akan terus berkembang dalam hubungan tersebut.

3. Gemini & Aquarius

Gabungan dua zodiak ini berbeza dengan pasangan lain. Gemini dan Aquarius memahami satu sama lain dalam hal fizikal dan mental. Hal ini membuat hubungan kedua-duanya seakan-akan sudah berlangsung sangat lama, dan terus berkembang hari ke hari. Walaupun setiap detik-detik mereka bersama terasa luar biasa, baik Gemini maupun Aquarius harus memahami keperluan masing-masing untuk lebih berdikari, yang akan membantu menguatkan hubungan mereka seiring waktu berjalan.

4. Canser & Pisces

Dua zodiak dengan elemen air ini mempunyai sambungan yang sangat kuat secara naluri, membuat mereka bekerjasama dengan baik dalam pelbagai situasi. Baik Cancer maupun Pisces bangga untuk mempunyai pasangannya masing-masing, dan hubungan mereka akan terus berkembang. Sambungan kedua-duanya yang sangat kuat menjadikan mereka pasangan yang tak boleh dikalahkan.

Banyak orang yang mengelilingi mereka kerana mereka adalah pasangan yang sangat menyenangkan. Pisces adalah zodiak yang mengenal banyak orang dan menjalin persahabatan, sedangkan Cancer adalah pihak berdedikasi untuk merawat hubungan tersebut.

5. Leo & Sagitarius

Di antara Leo dan Sagitarius, ada keghairahan yang sangat memberi kesan kepada kehidupan dan rasa cinta masing-masing. Kemampuan ini mewujudkan sikap yang saling menyokong satu sama lain secara mental, dan memastikan bahawa mereka berada dalam kelajuan yang sama dalam menjalani hubungan. Leo dan Sagitarius akan menyokong matlamat dan cita-cita masing-masing.

Zodiak dengan elemen api ini boleh dijadikan ikutan oleh pasangan lain. Mereka sama-sama mempunyai fikiran yang bijak dan mahu meluangkan masa untuk membantu pasangan lain, atau rakan-rakannya yang tak punya pasangan. Ikatan mental kedua-duanya tidak mudah untuk dipengaruhi oleh siapa pun.

6. Virgo & Taurus

Kedua zodiak ini mudah 'sambung' kerana sama-sama dalam elemen bumi yang ditakdirkan untuk terus bersama. Virgo dan Taurus menikmati hidup dengan cara yang easy going, yang membuat hubungan mereka begitu tenang dan santai. Mereka jujur ​​dan tulus, dan membuat mereka dekat dengan orang lain, terutama ketika sedang menjalani hubungan jangka panjang yang serius.

Virgo dan Taurus mempunyai dedikasi yang tinggi terhadap hubungan mereka, bukan hanya kerana integriti mereka masing-masing tetapi juga kerana mereka merasa mempunyai banyak persamaan satu sama lain.

7. Libra & Gemini

Ikatan antara dua zodiak dengan elemen udara ini adalah ikatan secara intelektual. Mereka tak hanya menggunakan badan mereka untuk berkomunikasi, tetapi juga fikiran untuk meningkatkan rasa cinta dan emosi. Baik Libra maupun Gemini mempunyai level kerohanian dan kecerdasan yang tinggi, membuat 'fikiran' sebagai sesuatu yang seksi dan luar biasa untuk dinikmati.

Tak hanya itu, Libra dan Gemini sangat mengerti, saling menghargai, dan menjalani hubungan yang harmoni dan damai. Hubungan cinta yang berdasarkan persahabatan, pengetahuan dan kesaksamaan.

8. Scorpio & Cancer

Hubungan yang terlalu sengit tidak dapat dinikmati oleh sebahagian orang, namun berbeza dengan kedua zodiak ini. Elemen air memang cenderung lebih sengit dan penuh emosi, membuat Scopio dan Cancer sebagai dua zodiak yang sangat serasi. Hubungan mereka penuh ghairah, dan memenuhi keperluan masing-masing akan ikatan hubungan yang sangat kuat.
Walaupun sangat sengit dan penuh ghairah, hubungan antara Scopio dan Cancer tetap seimbang. Keduanya saling memperhatikan dan berperanan sebagai pendukung utama satu sama lain, membuat mereka sebagai pasangan yang sangat fokus dan sengit.

9. Sagitarius & Aries

Dilahirkan dari unsur api, ghairah panas membuat Sagitarius dan Aries sebagai pasangan yang meledak-ledak. Tenaga dari keduanya menjadikan mereka mempunyai hubungan kuat yang terus berkembang. Sifat liar dan penuh semangat membuat pasangan ini sebagai orang-orang yang menyeronokkan. Jika bicara tentang rasa tertarik dari sifat yang berlawanan, maka pasangan ini boleh menjadi contoh sempurna. Power couple yang selalu siap terhadap apa pun di hadapan mereka.

10. Capricorn & Taurus

Pasangan ini khabarnya mempunyai level chemistry yang paling tinggi dari yang lain, membuat mereka selalu memikirkan cinta tak akhir dan bermimpi di siang hari. Pasangan ini dapat membayangkan mereka terus bersama hingga akhir dan menikmati kehadiran satu sama lain.

Ikatan dari dua zodiak ini luar biasa. Mereka saling menghormati, dan merupakan definisi dari soulmates. Perasaan saling mengagumi dari keduanya membuat pasangan lain menginginkan hal yang sama seperti mereka.

11. Aquarius & Gemini

Pasangan dengan ikatan psikologi luar biasa dan berkembang semakin dalam seiring waktu berjalan. Mereka seakan dapat membaca fikiran masing-masing, hal terbaik dari hubungan keduanya. Sambungan antara Aquarius dan Gemini hampir terasa mistik dan tidak dapat difahami oleh orang lain.

Aquarius dan Gemini tahu apa yang sesuai untuk mereka dan tak peduli pada pendapat orang lain. Walaupun kedua-duanya mempunyai individualisme masing-masing, hubungan mereka takkan terganggu, bahkan akan lebih kuat.

12. Pisces & Scorpio

Pasangan dengan zodiak ini sangat intuitif. Kedua-duanya mempunyai fikiran mereka seakan-seakan tidak menjalani hubungan bersama. Namun, mereka tetap ingin mengenal dan memahami tubuh dan jiwa masing-masing. Baik Pisces maupun Scorpio mempunyai keperluan untuk mengetahui setiap perkara mengenai pasangannya. Rasa saling menghargai dan menghormati kedua-duanya sangat kuat, dan hubungan mereka selalu terasa romantis.