Monday, September 12, 2016

6 Manfaat Lada Hijau.

Ketika berbicara tentang manfaat kesihatan lada, biasanya kita bayangkan semua jenis lada yang eksotik. Dan fakta menetapkan lada atau capsicum kaya akan antioksidan.

Ada banyak manfaat kesihatan dari lada hijau yang tidak disedari. Itulah sebabnya lada hijau lebih baik daripada serbuk lada merah untuk makanan.


Berikut ini beberapa manfaat kesihatan dari lada hijau, seperti dipetik dari laman Boldsky:

1. Perlindungan terhadap kanser

Lada hijau merupakan sumber kaya antioksidan dan ini membuat mereka bertindak sebagai petugas pembersihan tubuh. Lada hijau dapat melindungi tubuh terhadap kerosakan radikal bebas, dan memberikan kekebalan dari kanser, dan melambatkan proses penuaan.

2. Meningkatkan kekebalan

Vitamin C dalam lada hijau memperkuat kekebalan semulajadi tubuh dari penyakit.

3. Memberikan minyak pada kulit
Lada hijau kaya akan vitamin E, sangat penting untuk menghasilkan minyak kulit semula jadi. Jadi, pengambilan makanan pedas benar-benar boleh memberikan kulit yang baik.

4. Tanpa kalori

Semua hal yang baik boleh didapati dari lada. Malahan lada tidak mempunyai kalori sehingga baik untuk dimakan, juga bagi yang tengah menjalani diet menurunkan berat badan.

5. Mengurangkan tahap gula darah

Lada hijau dapat mengimbangi kadar gula dalam darah. Namun bukan bererti anda mengambil gula-gula, kemudian mengunyah lada.

6. Mencerna makanan dengan segera

Lada hijau mempunyai banyak serat makanan. Makan lada hijau benar-benar membantu mencerna makanan lebih cepat.