Monday, October 3, 2016

Benarkah Jika Isteri 'Minta' Duluan, Dia Bisa Dapat Tiket Masuk SYURGA?? Inilah Penjelasannya!

Pengumuman untuk para isteri sila baca ini klu mau masuk SYURGA....!! Dalam kehidupan masyarakat kita yang berbudaya timur, adalah sesuatu yang tabu bagi seorang wanita membicarakan dan meminta hubung4n suami isteri. Bagaimana Islam menjawab permasalahan isteri minta hubung4n duluan tersebut?


Al-Khara'ithy mengatakan, "Ammarmah bin Watsi-mah memberitahu kami, bapaku memberitahuku, dia berkata, 'Abdullah bin Rabi'ah adalah orang yang terkenal di kalangan orang-orang Quraisy sebagai orang yang baik dan selalu menjaga kehormatan dirinya. P3nisnya tidak boleh er3ksi. Sementara orang-orang Quraisy tidak pernah ada yang memberi kesaksian tentang kebaikan atau keburukan dalam masalah ini.

Dia pernah berkahwin dengan seorang wanita. Tapi hanya beberapa waktu berselang, isterinya lari darinya dan kembali kepada keluarganya lagi. Begitu seterusnya. Lalu Zainab binti Umar bin Salamah bertanya, 'Mengapa para wanita itu lari dari menantunya?'

"Ada yang menjawab, 'Kerana wanita-wanita yang pernah menjadi isterinya tak mampu membuatnya mampu melaksanakan tugas sebagai suami.'

'Tak ada yang menghalangiku untuk membuatnya bangkit,' kata Zainab. 'Demi Allah, saya adalah wanita berbadan besar dan bersemangat.'

"Maka akhirnya Zainab berkahwin dengannya," kata Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah, "selalu sabar meladeninya dan akhirnya mereka dikurniakan enam anak."

Semangat suami boleh surut kerana isteri yang bersikap dingin dan menahan tangannya daripada cengkaman yang mesra kepada suami. Sikap dingin adakalanya kerana rasa malu yang menguasai, sementara dia sebenarnya berhasrat untuk memperoleh kehangatan cinta dari suaminya.

Tapi seperti minuman hangat yang didekatkan pada segelas ais, g4irah dan kemesraan suami boleh surut oleh dinginnya sikap isteri dalam tindak balas kepada usapan sayang dan kecup4n cinta suaminya.

Sebaliknya, seorang suami yang sulit terbangkitkan h4sratnya boleh menjadi laki-laki yang penuh kehangatan kerana isteri yang tahu bagaimana menumbuhkan minat suami kepada dirinya saat melakukan hubung4n int1m. Rasa malu tidak menghalanginya untuk memberikan kebahagiaan pada suaminya, dan merasakan keindahan berdekatan dengan suami. Kerana keindahan dalam berhubung4n intim merupakan kenikmatan yang dicintai dan diredhai Allah.
Insya-Allah, seorang isteri yang mau mengg4irahkan suaminya akan memperoleh redha dan barakah-Nya. Mudah-mudahan Allah memberikan kebahagiaan kepada anda; kebahagiaan ketika melakukan hubung4n int1m bersama suami, kebahagiaan ketika menjalani kehidupan rumah tangga sehari-hari, kebahagiaan ketika Allah menitipkan benih suami di rahim anda, kebahagiaan ketika bayi anda mengis4p ASI yang menjadi sebahagian dari diri anda sendiri, dan terutama kebahagiaan ketika bertemu dengan Allah. Allahumma amin.

Benarlah nasihat Sayyidina Muhammad Al-Baqir kepada kaum wanita. Beliau berkata, "Wanita yang terbaik di antara kamu ialah yang membuang perisai malu ketika dia membuk4 baju untuk suaminya, dan memasang perisai malu ketika dia berpakaian lagi."

Seorang suami akan merasa semakin sayang ketika isteri mampu membangkitkan semangatnya ketika sama-sama menanggalkan pakaian. Dan dia merasakan cinta semakin mendalam disertai kebahagiaan dan keinginan untuk memberikan ketenteraman ketika ada rona merah di wajah isteri setelah dia menutupi tubuhnya dengan pakaian kembali. Inilah sebahagian di antara rahsia-rahsia.

Jadi jika anda, seorang isteri, belum pernah mengajak suami? Hmm, cubalah. Cari sesuatu yang berbeza di sana ...

Semoga memberi manfaat bagi siapa saja yang membacanya...jangan lupa kongsikan..

INI PUN MENARIK DIBACA JUGA:

1 comments so far

Mmm...kadang kala malu pulak klu mau minta...haha..walaupun dgn suami sendiri ;-)