Monday, October 10, 2016

10 Sebab Baik Mengapa Anda Perlu Minum Bir! Nombor 4 Sangat Penting!

Kita semua tahu bahawa bir adalah minuman beralkohol yang orang biasanya lebih suka minum dengan makanan tertentu, terutamanya di Amerika Utara dan Eropah. Bir mempunyai kandungan protein dan vitamin B yang lebih besar daripada wain, manakala kandungan antioksidannya adalah setara dengan wain. Hop, komponen utama bagi bru bir, adalah sumber yang kaya dengan flavonoid, yang merupakan antioksidan yang kuat. 


Anda juga perlu tahu bahawa bir adalah sumber mineral terbaik yang memainkan peranan penting dalam pelbagai proses metabolik. Jika diambil dalam kuantiti yang sederhana, ia pasti boleh meningkatkan kesihatan anda dalam beberapa cara.
Di bawah 10 Sebab Mengapa Anda Perlu Minum Bir:

1. Bir akan menjaga buah pinggang anda sihat! 

Satu kajian baru-baru ini telah menemui bahawa bir adalah benar-benar baik untuk buah pinggang anda. Malah, setiap botol bir anda minum mengurangkan risiko batu karang sebanyak 40%.

2. Bir boleh menurunkan kolesterol tidak baik anda juga! 

Berikut adalah apa yang anda perlu tahu - serat yang terdapat dalam bir juga boleh membantu mengurangkan paras kolesterol LDL anda, iaitu sejenis kolesterol 'JAHAT'.

3. Bir boleh meningkatkan tahap vitamin B anda! 

Menurut pakar, minuman ini mengandungi beberapa jenis vitamin B (B1, B2, B6 dan B12). Mereka juga mengatakan bahawa peminum bir mempunyai tahap 30 peratus vitamin B6 daripada rakan-rakan bukan peminum. Bir juga merupakan sumber mudah vitamin B12.

4. Bir untuk tulang lebih kuat! 

Ya, satu kajian telah mendedahkan bahawa tahap silikon dalam bir yang tinggi boleh menyumbang kepada kepadatan tulang yang lebih tinggi.

5. Bir juga kerja-kerja besar sebagai ubat untuk insomnia! 

Lactoflavin dan asid nikotinik, kedua-duanya boleh didapati dalam bir, yang berfungsi menggalakkan dan menyenangkan tidur!

6. Bir akan mengurangkan risiko serangan jantung - disahkan! 

Menurut pakar-pakar kesihatan, peminum bir mempunyai 40 hingga 60 peratus pengurangan risiko mengalami serangan jantung berbanding dengan peminum bukan bir.

7. Bir juga berfungsi besar dalam mencegah pembekuan darah! 

Bagaimana ini boleh berlaku ? baik....pakar-pakar mengatakan bahawa bahan yang dijumpai di dalam pembuatan bir mengelakkan pembekuan darah daripada terbentuk.

8. Pakar mengatakan bahawa bir akan meningkatkan daya ingatan anda juga! 

Satu kajian baru-baru ini telah menunjukkan bahawa peminum bir kurang cenderung untuk mengalami penyakit dan demensia Alzheimer daripada peminum bukan bir.

9. Minuman ini juga akan membantu anda melawan tekanan. 

Sekumpulan pakar, di University of Montreal, mendapati bahawa dua gelas bir sehari boleh mengurangkan tekanan yang berkaitan dengan kerja atau keresahan.

10. Dan akhirnya, bir akan menjadikan kulit anda kelihatan lebih muda dan cantik!

Tuan-tuan, hebat bukan? Pakar mengatakan bahawa vitamin tertentu dalam bir boleh menjana semula kulit dan memberi kesan yang positif ke atas pigmentasi. Kulit anda menjadi lebih licin dan lembut.

Terima kasih kerana membaca dan jangan lupa untuk kongsikan post ini!

| SBP