Thursday, September 1, 2016

Bagaimana Menukar Nama Atau 'Shortcut' Ikon Pada Skrin Utama Android | 2016

Menukar Nama Ikon Pada Android - Dari dekad yang lalu, perkataan "Android" telah menjadi begitu terkenal sehingga setiap pengguna telefon pintar berpendapat bahawa ia adalah hanya nama sistem pengendalian. Tidak tahu bahawa ia mempunyai makna yang tersendiri selain menjadi nama OS. Peranti android membawa jenis yang hampir sama Sistem Operasi, yang berfungsi dalam cara yang sama. Setiap kali anda memasang apa-apa permohonan baru atau program pada peranti, anda akan melihat 'shortcut' baru yang berkaitan dengan aplikasi yang ditambah pada grid menu utama. Nama di bawah ikon shortcut itu adalah secara default.
Android tidak menawarkan cara untuk menukar nama dengan meng-edit mana-mana shortcut tersebut. Dan tidak ada cara langsung untuk melakukan apa yang kita mahu. Tetapi itu tidak bermakna bahawa tidak ada cara berbuat demikian. Terdapat helah, di mana anda boleh menamakan semula nama shortcut ikon default pada menu grid utama anda. Hanya ikut langkah-langkah dibawah, dan anda akan mendapati ia sangat mudah untuk dilakukan.

Bagaimana Menukar Nama Ikon pada Android Home skrin:

Anda hanya perlu memuat turun perisian luar dari Play Store. Dan ini boleh menceriakan hari anda. Hanya ikut arahan yang mudah dan ringkas di bawah.

1. Pergi ke Play Store dan muat turun QuickShortCutMaker dan install-kannya.


2. Perisian ini akan memaparkan semua aplikasi yang dipasang pada peranti anda dalam senarai.


3. Hanya klik pada nama aplikasi, yang anda mahu tukar.


4. Klik pada Label Aplikasi, dan isikan nama baru dalam kotak pop-up.


Klik pada Ok dan kemudian tekan pada Create untuk mewujudkan nama shortcut baru pada grid menu.

Itupun dia.

Atlast, bolehlah saya menganggap bahawa anda telah fahami sepenuhnya semua langkah-langkah untuk menyelesaikan tujuan anda membaca artikel ini. Jika masih anda ragu-ragu, anda dialu-alukan untuk membuat pertanyaan anda atau membuat cadangan pada ruang komen di bawah. Kami akan cuba untuk menjawab persoalan anda. Terima kasih.