Thursday, September 8, 2016

7 Sebab Kenapa ANU Selalu Sakit.

Gair4h seks remaja laki-laki tergolong cukup tinggi. Bagaimana tidak, usia remaja adalah detik-detik memasuki masa peralihan. Ghair4h seks memang kerap dikaitkan dengan rasa nikmat. Namun, hasrat yang kadarnya terlampau banyak itu tentunya menjadi masalah di umur aktif. 


Baik pagi, siang, petang atau malam hari, Mr. ANU terasa selalu bersemangat, menyulitkan para remaja untuk menyembunyikannya. Tapi memang situasi dan keadaan kadang-kadang memerlukan mereka untuk mengendalikan hasrat tersebut.

Pasalnya, menahan ghair4h seks akan membuat Mr. Anu terasa pegal atau sakit. Namun sebetulnya menahan ghair4h seks bukan satu-satunya alasan di balik rasa sengal atau sakit pada zakar.

Lalu, apa penyebab lain rasa sakit di alat kelamin laki-laki baik yang muda maupun tua?

Berikut ini beberapa sebab lelaki merasakan kesakitan pada Mr. ANU, dipetik dari laman Boldsky:
Sebab 1
Kadang-kadang hubungan intim yang terlalu lama menyebabkan rasa sakit pada organ laki-laki. Mungkin perlukan rehat. Berlebihan atau gerakan kuat boleh membuat sakit juga. Pengalaman pertama juga boleh menjadi penyebabnya.

Sebab 2
Jangan abaikan kebersihan zakar. Itu boleh menjadi penyebab keradangan yang menimbulkan rasa sakit. Zat putih akan terkumpul dalam kulup, bagi yang tidak bersunat dan itu boleh menjadi sebab timbulnya sakit.

Sebab 3
Cuba gerakan baru dalam bercinta yang bersifat unik juga boleh membuat organ sakit terutama jika ditangani dengan kasar.

Sebab 4
Jangkitan kulat juga boleh sebagai penyebabnya. Anda mungkin perlu krim untuk menyingkirkannya. Rujuk dengan doktor anda.

Sebab 5
Pemotongan kulup zakar juga boleh menyebabkan sakit hingga keluar air mata. Ini boleh berlaku jika anda tersepit zip atau terlalu bersemangat bercinta.

Sebab 6
Geseran yang terlalu cepat tanpa cukupnya lubrikasi membuat zakar sakit akibat menghadapi dinding uterus wanita yang kering. Jadi gunakanlah pelincir.

Sebab 7
Sering menggunakan tangan untuk melancap, itu juga boleh sebagai penyebab timbulnya sakit. Organ halus anda tak boleh selalu disentuh dengan tangan yang kasar.