Saturday, August 20, 2016

Pengeluaran Susu Turun Gara-gara 3 Babi 'Nakal' Menyusu Lembu.

Seorang petani di Austria, Hans Gumpitsch, akhirnya berjaya mendapat jawapan atas persoalan an mengapa lembu-lembunya tidak menghasilkan susu selama beberapa waktu terakhir.

Seperti dipetik dari The Independent, Sabtu (20/8/2016) ternyata susu-susu lembu itu dihabiskan oleh tiga ekor babi. Hal tersebut diketahui Gumpitsch melalui gambar yang diambil oleh seorang pelancong.

Gumpitsch sebelumnya menjelaskan ia dilanda kebingungan dan kecewa mengetahui sapi-sapinya tidak menghasilkan susu selama musim panas. Dan jawapan terhadap kegusarannya pun datang melalui gambar itu.


Tiga ekor babi itu diketahui milik Datuk Bandar Kota Gaimberg, Bernhard Webhofer. Ia dikhabarkan tengah menikmati percutian musim panas di bandar kecil, Nussdorf-Debant yang terletak di Austria selatan.

Tiroler Tageszeitung, petani itu berkata, ketiga-tiga ekor babi dapat menyusui lembu kerana mereka "minum dari puting dengan sangat hati-hati". Jika dilakukan dengan kasar atau menggigit maka tak pasal-pasal babi itu akan ditendang.

"Setelah cukup puas minum susu, babi berusia lapan bulan itu biasanya berbaring untuk tidur siang," kata Gumpitsch.

Terungkapnya misteri susu ini membuat pertanian Gumpitsch menjadi daya tarik bagi pelancong. Mereka tidak berhenti-henti mendatangi tempat itu untuk menyaksikan sendiri peristiwa yang jarang berlaku ini.