Friday, July 29, 2016

Jenis-jenis Bra Yang Wajib Dimiliki Oleh Wanita.

Mengenakan bra yang tepat akan membuat aktiviti lebih selesa. Bra adalah pakaian dalam yang wajib hukumnya untuk wanita, kerana bra boleh menampung bahagian depan dada serta membuat kita kelihatan lebih menarik. 

Bra ada beberapa jenis dan setiap jenisnya berbeza dikenakan untuk pelbagai jenis aktiviti kehidupan seharian kita, baik kegiatan surirumah, untuk berolahraga, untuk berjalan-jalan dan saat-saat indah bersama pasangan. Nah, ini dia jenis-jenis bra yang wajib wanita miliki. Jom check them out babe!

1. T-shirt Bra 

Jenis bra yang simpel, buih yang tipis namun berkawat dan boleh membuat gunung berkembar kelihatan lebih membusung. Boleh dikenakan untuk semua jenis pakaian non formal. 

2. Sports Bra

Suka sukan? Wajib pakai sport bra. Bra ini akan menjaga gunung berkembar  tidak memantul-mantul atau bergoyang ketika melakukan banyak aktiviti sukan. Jadi kita tetap boleh bersenam dengan selesa.

3. Bra Tidak Bertali Bahu / Multiway
Jenis bra tanpa tali, yang biasa dipakai saat mengenakan kebaya yang bahannya memperlihatkan kulit atau saat mengenakan dress dengan bahu yang terbuka. 

4. Convertible Bra

Bra cantik dengan tali yang boleh divariasikan, boleh diikat di atas leher atau disilang di belakang. Bra ini sesuai dikenakan dengan sarung / gaun backless.

5. Comfy Bralette 

Bra dengan tali bra yang lebar pada bahagian lingkar dada, cup yang menutupi seluruh gunung berkembar dan sangat selesa dipakai untuk aktiviti sehari-hari.

6. Bra Terjun 

Bra yang bentuk-bentuk cup-nya unik dan beraneka ragam. Saiznya juga kecil dan tidak menutupi payudara sepenuhnya, potongan leher yang rendah dan sesuai digunakan dengan pakaian yang berkerah rendah.

7. Sexy Bra

Bra yang sengaja dibuat untuk menimbulkan kesan seksi dan menggoda. Bra seksi ini biasanya mempunyai pelbagai bentuk dan bahan. Boleh diperbuat daripada renda-renda, buih berbalut satin yang mewah dan berpita cantik. Biasanya potongan cup-nya setengah, dan push up bra sehingga membuat penampilan kelihatan lebih sensual. Bra ini hanya sesuai untuk momen-momen tertentu bersama pasangan, dan digabungkan dengan lingeri.

8. Minimiser Bra

Bra berbahan kain yang lembut dan selesa, tanpa buih dan kawat serta cup-nya menutupi seluruh bahagian gunung berkembar. Paling selesa untuk dipakai sehari-hari.

Nah, itu dia jenis-jenis bra yang wajib dimiliki wanita. Memang tak diwajibkan untuk mempunyai semua jenis bra, yang penting adalah mempunyai bra yang menunjang semua aktiviti kehidupan seharian kita. Yang paling penting di atas semuanya adalah harus tahu saiz bra yang sesuai dengan gunung kita. Jangan terlalu besar dan jangan terlalu kecil kerana boleh mengakibatkan buruk juga untuk kesihatan.