Wednesday, February 8, 2017

4 Lukisan Ini Ada Mesej Rahsia Yang Mengejutkan Dunia.

Lukisan merupakan salah satu karya seni yang boleh menjadi begitu berharga. Sebab, sebuah lukisan biasanya dibuat untuk menggambarkan sesuatu perkara yang mungkin boleh menjadi mesej untuk orang lain.

Seperti 4 lukisan ini yang mempunyai mesej rahsia tersembunyi yang boleh bikin dunia menjadi heboh.


Apakah lukisan-lukisan tersebut? Mari kita baca ulasannya dibawah:

1. Lukisan Monalisa


Lukisan Monalisa hasil karya Leonardo Da Vinci mempunyai mesej rahsia yang tidak diketahui banyak orang. Seorang sejarawan di Itali berjaya menemui angka dan huruf di bahagian mata lukisan tersebut dengan bantuan mikroskop.

Dia menemui huruf LV di mata kanannya yang bererti permulaan dari namanya, dan simbol-simbol lain di mata kirinya yang tidak boleh ditakrifkan.

2. The Madonna with Saint Giovannino


Lukisan yang sangat unik ini adalah karya Domenico Ghirlandaio yang membuat banyak orang tertanya-tanya mengenai lukisan tersebut.

Soalan pertama tentang sebuah penampakan yang melayang berwarna hitam di langit di bahagian atas bahu kiri Maria. Di sebelah kanan lukisan dapat dilihat seorang lelaki yang mengangat lengan kanannya di atas matanya, menandakan bahawa benda ini sangat cerah, manakala di sudut kiri atas kita dapat melihat sebuah benda yang kelihatan seperti matahari.

3. The Last Supper


Lukisan The Last Supper juga menjadi lukisan yang menyimpan banyak mesej rahsia disebaliknya.

Seorang pakar di bidang teknologi maklumat, Slaviša Pesci menemui dua watak yang kelihatan seperti kesatria Templar muncul di kedua-dua hujung meja, manakala seseorang sedang memegang bayi berdiri di sebelah kiri Yesus dalam lukisan tersebut.
Seorang penyelidik Vatican bernama Sabrina Sforza Galitzia menyatakan jika Leonardo memasukkan kod menggunakan 24 huruf latin untuk menyatakan dunia ini akan berakhir pada 1 November 4006.

4. The Creation of Adam


Lukisan karya Michelangelo iaitu The Creation of Adam sangatlah terkenal. Menurut banyak pakar, dalam lukisan ini Michelangelo memasukkan sebuah gambaran ikonik mengenai organ terpenting manusia iaitu otak.

Otak itu digambarkan dalam kompleks daripada sebuah otak seperti otak kecil, opthic chiasm dan kelenjar pituitari.

Itulah dia ke empat lukisan yang mempunyai mesej rahsia didalamnya.

| SBP