Wednesday, February 1, 2017

10 Tips Kecantikan Terbaik Yang Anda Tidak Tahu Wujud.

Make-up adalah satu seni, dan juga sebagai hadiah ajaib untuk semua kaum wanita. Ramai wanita menguasai seni ini dengan cara mereka sendiri, untuk menyerlahkan ciri-ciri terbaik dan menyembunyikan kelemahan mereka. Tetapi seseorang wanita yang menggunakan kosmetik tetap tidak mengetahui semua rahsia kecantikan yang ada di luar sana.


Jom ketahui 10 tips make-up yang paling penting kepada anda.

1. Mengambil peduli tentang penjagaan berus make-up.


Berus berkualiti baik boleh bertahan hampir seumur hidup. Untuk memastikan berus anda dalam keadaan yang baik, ikut langkah-langkah mudah tetapi berkesan. Pertama, jangan meninggalkan berus anda dalam keadaan kotor - meninggalkannya dengan berus ke atas tetap boleh merosakkan bulu tersebut. 

Membasuh ia dengan kerap menggunakan syampu atau pencuci cecair ringan. Biarkan kering secara semulajadi dengan meletakkan ia pada tuala kertas. Anda tidak perlu tegakkan kerana air boleh merosakkan berus anda dan ia tidak dapat dibaiki.

2. Jangan buat semula make-up anda; segarkan ia.


Tidak ada keperluan untuk buang dan buat sedikit semula make-up jika anda merancang untuk keluar petang ini. Untuk menyerap minyak dan menyegarkan penampilan anda, letakkan lapisan nipis toner ke muka anda dan hapuskanlah dengan tisu. Kemudian menggunakan debu bedak untuk memberikan kulit anda sentuhan baldu.

3. Elakkan scrub badan mahal.

Anda tidak perlu menghabiskan banyak wang di spa yang mahal. Anda boleh dengan mudah membuat kulit anda seperti sutera dan licin tanpa perlu meninggalkan rumah dengan membuat sendiri scrub badan anda: menggabungkan 4 sudu besar gula atau garam dan 3 sudu besar minyak zaitun. 

Anda juga boleh menambah beberapa titik lavender atau pati minyak limau. Sebelum mandi, urut perlahan-lahan, gosok seluruh badan anda dan kemudian basuh dengan air suam.

4. Menjaga bibir anda.


Untuk menggunakan gincu dengan sempurna, bibir anda harus licin dan dijaga dengan baik. Dan anda tidak perlu untuk membeli scrub bibir khas untuk ini. Sebaliknya, campurkan bahagian ini dengan sekata bersama-sama gula coklat, minyak zaitun dan ekstrak vanila. Urut perlahan-lahan campuran ke bibir anda, kemudian lap dengan tisu. Itu sahaja! Bibir anda bersedia untuk di gincu.

5. Jangan sekali-kali membeli make-up asas yang satu warna lebih gelap daripada warna kulit anda.


Tidak ada keperluan untuk mempunyai banyak warna asas dalam beg make-up anda. Anda mungkin mahu warna asas yang lebih gelap untuk musim panas. Jika anda memakai warna asas seolah-olah terlalu cerah, gelapkan ia dengan mencampurkan dengan sedikit gel bronzer. Ia lebih mudah dan murah daripada membeli set make-up baru.

6. Jangan meletakkan terlalu banyak bedak.


Hentikan meletakkan bedak di muka anda berkali-kali semasa anda memakai make-up. Ini akan membantu anda untuk mengelakkan 'wajah kek'. Adalah lebih baik untuk menghabiskan make-up anda dengan meletakkan bedak asas yang betul sebelum keluar.

7. Selesaikan gincu anda.


Untuk membuat gincu anda bertahan lebih lama dan untuk menyelamatkan diri anda dari masalah mengincu semula setiap beberapa jam, bubuh sedikit bedak pada tisu dan letakkan ia di atas bibir anda. Bonus tambahan: silap mata ini juga membolehkan gigi anda dielak dari terkena gincu.

8. Mendapatkan mata 'kucing' yang sempurna dan mudah.


Anda boleh membuat mata anda menonjol dengan celak seperti seorang pro. Berikut adalah teknik mudah yang anda boleh lakukan di rumah. Semua yang anda perlukan di sini adalah eyeliner pensil dan beberapa pita scotch. Letakkan sekeping pita di sudut luar mata anda atau di sudut yang dikehendaki dan lukis garis.

9. Keluarkan maskara yang berlebihan dari tongkat.


Anda tidak perlu menempah temujanji di salon mahal untuk mendapatkan bulu mata panjang, subur dan semula jadi. Begini caranya: mengambil maskara anda dan tisu. Lap berus pada tisu beberapa kali untuk mengeluarkan apa-apa maskara tambahan yang terbina, dan kemudian letakkan kepada bulu mata anda.

10. Vaseline sebagai make-up remover.


Vaseline boleh digunakan sebagai make-up remover. Anda hanya perlu meletakkan sejumlah kecil ke pad kapas, memegang ke atas muka anda, dan mencucinya. Ubat ini membuang make-up dengan berkesan terutama jenis make-up kalis air.

| SBP