Wednesday, December 28, 2016

Selain Kontroversi, Foto Gadis Beralis Tebal Ini Dibanjiri Dengan Cacian Yang Menyakitkan Hati.

Selalu cantik memang menjadi dambaan setiap wanita. Selain dengan rawatan dari dalam, wanita juga kerap memakai makeup untuk memantapkan penampilannya. Dengan pelbagai teknik dan macam-macam makeup, menjadi wanita berhias memang memerlukan banyak masa dan latihan.


Pada masa ini, remaja belasan tahun pun sudah tertarik dengan makeup. Mereka perlahan-lahan mula mengenal alat solek dan belajar menggunakannya. Satu di antara alat solek yang paling penting ialah pensil kening. Hanya dengan sedikit goresan saja pada kening, boleh membuat wajah kelihatan tegas.

Namun, apa jadinya jika pensil kening tersebut digunakan secara berlebihan? Baru-baru ini heboh gambar dua orang gadis dengan goresan pensil kening yang luar biasa. Alis yang mereka buat sangat tebal dan berlebihan.

Sebuah akaun Facebook dengan nama Random Thoughts, memuat naik foto kedua-dua gadis tersebut. Dalam gambar tersebut, kedua-dua gadis tampak percaya diri dan berselfie bersama. Dengan caption "Eyebrows on fleek! Kilay is life hahaha", posting tersebut dianggap mengejek kedua remaja tersebut.
Posting itu pun terus mendapat pelbagai komen negatif. Seperti pengkomen yang diutarakan oleh akaun Esabella Leong, "We shud teach them how to draw on their eyebrows instead of sharing their pics and make fun of them. They'RE humans too .. they do have feelings."

Akaun tersebut mendedahkan bahawa yang mem-posting foto seharusnya mengajar mereka cara melukis kening daripada hanya menyebarkan foto-foto mereka dan membuat jenaka. Gadis itu manusia juga yang mempunyai perasaan.


Akaun Angel Mei juga menunjukkan ketidaksetujuannya dengan posting tersebut. Dia memberi komen "This is cyberbullying. Stop this nonsense". Angel Mei mau semua orang menghentikan cyberbullying yang tidak masuk akal itu.

Banyaknya komen yang menganggap orang yang memuatnaik foto tersebut, memalukan kedua-dua gadis tersebut. Seorang dengan nama akaun Nicky Veda Starz bersetuju yang kening gadis tersebut memang kelihatan jelek dan aneh. Dia memberi komen "They r beautiful ... its just the way they draw their eyebrows seems like kinda ugly / weirdo..."

Jadi, bagaimana menurut kamurang? Lebih suka kening natural atau seperti kening kedua gadis ini? 

Sumber: Tribunnews | SBP