Monday, November 14, 2016

Isu IKAN NASI KERABU Yang Dikatakan Ular Sawa...Ikuti Pengakuan Zarliza Ramli, Pemilik Resipi Kontroversi Tersebut.

Dah lama nk menjawab isu IKAN NASI KERABU yg dikatakan ular sawa...

Entah dari mana punca dan tanpa diketahui NIAT apakah individu yg sanggup menaip dan memviral isu itu sehingga menjadi isu utama.


Wallahu a'lam.

Wlpn gmbr2 proses membuat ikan nasi kerabu ni melambak2 dlm hp sy krn ini projek anak beranak kami, tp sy sengaja biarkan isu ini hangat dan hangat , nk tgok sejauh mana rakyat kita peka bab halal dan haramnya makanan yg masuk dlm mulut...ternyata, begitu teliti sekali...Tahniah...

Tp bicara kali ini bukan semata atas kapasiti NASI KERABU SEGERA AKHTAR tetapi sy yakin saudara2 seislam kita di Pattani yg lain yg mengusahakan projek ikan ini ternyata 'lbh Islam' berbanding kita yg kononnya negara islam.

Utk pengetahuan, di Pattani adalah umpama tokbali, ikan2 mudah didapati dg murah berbanding sukarkan mencari seekor ular sawa yg bahaya dan mahal...
Xkira yg packaging dg getah dijual secara timbang atau yg packing tulisan siam yg di viralkanpn, semua itu adalah projek org2 kg di Pattani yg mana byk diproses ikan di tmpt tersebut.

Sy yakin Jakim sdg melakukan keje2 hakiki mereka skrg, menyelidik sumber cerita n kesohihan kes tersebut, cuma yg pasti sy yakin phk yg mengadakan cerita tersebut sdg gelak krn bg penduduk sempadan thai dan golok sendiri seakan xlayan citer2 sebegini...krn bg thailand, sijil halal di negara kafir ternyata lbh sukar didapati berbanding sijil halal di negara Islam sendiri dek krn ketelitian yg seharusnya mereka siasat scr terperinci.

Ingat...kita bukan setakat mencari yg HALAL...tp TOYYIBAN...

#Sesekali kaji apa yg masuk ke mulut kita, bukan main hentam je.
#Better mkn ular sawa dr mkn riba, rasuah, harta anak yatim, lbh2 lg harta rakyat...hik3

Kredit:- Zarliza Ramli