Saturday, September 10, 2016

Telefon Model Baru Jenama Google Akan Memasuki Pasaran Tahun Ini.

Terdapat beberapa laporan sepanjang tahun lalu menyebut bahawa Google sedang dalam proses membina telefon pintar sendiri. Walaupun syarikat itu telah mempunyai program Nexus sendiri untuk mempamerkan bahagian terbaik platform Android, (sekurang-kurangnya adalah benar pada mulanya, menyediakan beberapa peranti asas untuk pemaju), tapi ia masih perlu berkompromi dalam berkaitan perkakasan di sana sini, dan ini secara langsung memberi kesan kepada proses kejuruteraan.


Walau bagaimanapun, kelihatan masalah itu akan tamat tidak lama lagi, dengan satu laporan baru yang diterima - sekali lagi - menunjukkan bahawa Google merancang untuk melancarkan sesuatu yang lebih hebat berbanding tahun-tahun sebelumnya.


Google sememangnya telah sedaya upaya untuk membuat platform sendiri bukan sahaja menjadi alternatif yang kukuh untuk IOS, tetapi sistem operasi luar biasa dalam mengawal hak sendiri (selalunya lebih baik daripada saingan yang terkenal); Walau bagaimanapun, cubaan untuk membuat telefon bimbit yang memaparkan keupayaan perisian terbaik sentiasa menjadi sebahagian daripada halangan.
Dengan mengeluarkan telefon sendiri akan membenarkan Google untuk mengawal perisian, mendapat masa depan dalam perkhidmatan seperti enjin carian Google dan Google Play, kedai aplikasi yang berfungsi di dalamnya. 

Peranti baru, yang akan dikeluarkan pada akhir tahun menurut sumber yang boleh dipercayai, membolehkan Google mengambil lebih banyak kawalan ke atas reka bentuk, pembuatan dan perisian.

Kita tunggu dan lihat ketepatan laporan bocor ini.

| SBP