Monday, October 24, 2016

15 Strategi Mudah Untuk Mempromosikan Blog Anda.

Terdapat banyak strategi untuk mempromosikan blog anda. Lima belas strategi berikut adalah mudah dan berkesan. Anda boleh mencuba salah satu, atau cuba kesemuanya.


1. Kongsi di Media Sosial

Setiap kali anda menerbitkan post blog baru, pastikan anda berkongsi di media sosial-sama ada pada akaun peribadi atau perniagaan anda. Jika anda belum mempunyai komuniti di media sosial, ini adalah masa untuk mula berkembang. Jangan hanya berkongsi kandungan anda hanya sekali. Anda boleh terus berkongsi pada masa akan datang, sama ada setiap beberapa minggu atau setiap beberapa bulan.

2. Membina Senarai Email

Mudah-mudahan, anda sudah membina senarai e-mel di laman web anda. Jika anda hanya menghantar e-mel kepada senarai anda menggalakkan pelanggan untuk membeli sesuatu, mereka akhirnya akan berhenti melanggan. Sebaliknya, terus menambah nilai antara padang jualan dengan menghantar posting blog berguna atau menarik. Bukan sahaja ini akan mendapat pelanggan yang berpotensi ke laman web anda, tetapi orang-orang ini juga boleh berkongsi kandungan anda di media sosial, memperluaskan jangkauan anda.

3. Do Outreach

Jika anda tidak mempunyai komuniti media sosial atau senarai e-mel membina sudah, cuba memanfaatkan penonton orang lain. Anda mungkin boleh untuk mendapatkan blogger lain, pemilik perniagaan, dan pengaruh untuk berkongsi kandungan anda di media sosial atau dengan senarai e-mel mereka. Tanya sahaja.
Buat senarai orang-orang yang mungkin berminat dalam kandungan anda, atau yang penonton mungkin berminat dalam kandungan anda dan berhubung. Apakah perkara yang paling buruk yang akan berlaku? Mereka akan mengatakan tidak? Siapa yang peduli. Mereka juga boleh mengatakan ya.

4. Buat Pautan Kandungan

Kadang-kadang, anda boleh bekerja jangkauan tepat ke dalam kandungan anda dengan menampilkan blogger lain dan pemilik perniagaan. jenis kandungan dipanggil link umpan kerana ia menarik pautan dengan memuji-muji ego yang dimasukkan. Ini meningkatkan kemungkinan bahawa mereka akan berkongsi kandungan atau link anda untuk di laman web mereka. Anda boleh melakukan ini dengan menulis tentang mereka, yang menghubungkan ke laman web mereka, atau meminta mereka untuk menyumbang kepada kandungan anda. Bahagian yang terbaik ialah, dengan termasuk pakar-pakar di luar, anda boleh membuat kandungan anda lebih baik untuk pembaca anda. Jika orang yang anda termasuk tidak tahu anda menulis tentang mereka, pastikan untuk membiarkan tahu, sama ada dengan menghantar e-mel mereka atau menyebut mereka di media sosial.

5. Jadi Tetamu Post dalam Blog Lain

Ada satu lagi cara yang anda boleh meneroka penonton orang lain. Menerbitkan kiriman blog betul-betul di blog mereka. Guest posting adalah cara yang baik untuk mendapatkan nama anda di luar sana dan memandu trafik ke blog anda sendiri. Caranya adalah dengan memastikan anda menyasarkan komuniti yang betul. Tulis blog post yang relevan kepada penonton dan berkaitan dengan perniagaan anda. Pastikan untuk memasukkan satu atau dua link kembali ke laman web anda.

6. Komen di Blog Lain

Anda juga boleh menggunakan blog mengulas untuk membina hubungan dengan blogger lain, dan mendapatkan di hadapan penonton mereka. Apabila anda meninggalkan komen blog berwawasan atau membantu, bukan sahaja akan notis penulis, tetapi pembaca lain mungkin melihat juga. Dan terdapat peluang yang baik mereka akan klik pada pautan untuk menyemak laman web anda. Jika ia relevan, anda juga boleh meninggalkan link kembali ke blog anda dengan segera dalam komen anda.

7. Mengambil bahagian dalam Forum

Satu lagi tempat yang anda boleh pergi di luar tapak untuk mempromosikan blog anda adalah forum.Terdapat banyak forum di mana orang ramai berkumpul untuk bercakap mengenai topik-topik tertentu. Sama seperti blog mengulas, dengan mengambil bahagian dalam penukaran dan menambah nilai, anda boleh menarik perhatian kepada diri sendiri dan blog anda. Peserta lain boleh ikuti pautan profil anda, atau jika ia membantu, anda boleh link terus ke blog post dalam satu pilihan forum anda.

8. Jawapan Soalan pada Quora

Quora adalah tempat untuk bertanya dan menjawab soalan. Terdapat benang pada hampir semua, dan anda boleh gunakan termasuk pautan dalam jawapan anda. Cari Quora untuk topik yang berkaitan dengan blog anda. Jika boleh, menjawab soalan-soalan dan termasuk link kembali ke blog anda untuk nasihat yang lebih mendalam. Ramai daripada rantaian ini akan dapat dilihat untuk beberapa bulan atau tahun akan datang.

9. Gunakan Social Locker

Anda boleh menggalakkan pembaca blog untuk berkongsi kandungan anda kerana mereka membacanya dengan Social Locker. Social Locker menyembunyikan sebahagian daripada kandungan anda. Untuk mengakses kandungan yang tersembunyi, pembaca perlu berkongsi artikel di media sosial. Ini hanya akan berfungsi jika orang benar-benar mahu untuk mengakses apa yang anda sembunyi. Muat turun berkaitan atau sumber-sumber lain sering bekerja dengan baik di sini.

10. Jalankan Peraduan

Mengadakan peraduan adalah cara yang baik untuk mempromosikan blog anda. Anda boleh menggunakan alat seperti Gleam atau Rafflecopter untuk menjadi tuan rumah yang betul peraduan di laman web anda. Terdapat banyak cara yang anda boleh mengumpul penyertaan termasuk komen blog, saham sosial, dan senarai e-mel pendaftaran. Semua sama ada akan memandu trafik sekarang atau membina komuniti anda supaya anda boleh memandu trafik kemudian. Yang penting adalah untuk memastikan hadiah anda cukup menarik bahawa orang ramai akan mengambil masa untuk masuk, tetapi hanya menarik kepada penonton sasaran anda. Jangan memberikan wang tunai sebagai contoh. Sebaliknya, memberikan produk anda, atau sesuatu yang berkaitan dengannya.

11. Post pada Reddit

Terdapat komuniti yang besar di Reddit yang suka menghabiskan masa di internet. Cari Subreddits berkaitan dengan topik perniagaan atau blog post anda dan mula mengambil bahagian. Apabila anda mempunyai blog post baru untuk menggalakkan, berkongsi dalam subreddit yang berkaitan. Kunci kepada kejayaan di sini adalah untuk memastikan anda memulakan perbincangan yang menarik atau berguna..

12. Menjadi aktif dalam Kumpulan Facebook

Kumpulan Facebooks adalah satu lagi tempat yang sangat baik untuk mempromosikan kandungan.Anda mungkin ahli beberapa kumpulan Facebook yang berkaitan dengan industri anda sudah, tetapi jika anda tidak, melakukan carian cepat dan cuba untuk menyertai. Bukan sahaja akan membaca apa yang orang katakan memberikan anda satu idea yang baik dari apa untuk menulis tentang, tetapi anda akan mempunyai penonton bersemangat apabila anda sudah bersedia untuk berkongsi kerja yang lengkap. Dalam kebanyakan kes, menghantar post kualiti blog adalah baik tetapi berhati-hati dengan kaedah-kaedah kumpulan.

13. Hantar ke Kurator kandungan

Terdapat banyak laman web yang memberi tumpuan kepada curating kandungan pada topik tertentu.Kebanyakan menggunakan sistem upvotes dan downvotes untuk memutuskan apa yang paling popular. Jika terdapat laman web seperti ini dalam industri anda, jangan lupa untuk berkongsi kandungan anda di sana. Beberapa laman web, seperti Digg, akan pendita pembantu kandungan dalam mana-mana niche, manakala yang lain, seperti Web Designer News, hanya berkongsi kandungan dari satu niche.

14. Jawapan HARO Pertanyaan

Mendapatkan media menyebut adalah satu lagi cara yang baik untuk mempromosikan blog anda. Gunakan alat seperti HARO (Help a Reporter Out) untuk mendapatkan permintaan petikan dari wartawan terus ke peti masuk anda. Setiap kali anda melihat permintaan anda boleh membantu dengan, menghantar jawapan yang bernas. Jika jawapan anda digunakan dalam artikel itu, ia biasanya menyertakan link kembali ke blog anda untuk orang-orang yang mahu lebih.

15. Syndicate Blog Anda

Walaupun posting tetamu memerlukan anda untuk menulis kandungan yang baru, anda juga boleh menerbitkan kandungan anda yang sedia ada di laman web lain. Ini dipanggil Sindiket kandungan. Anda boleh mencari laman web khusus industri yang akan sindiket blog anda, tetapi ada juga laman web yang lebih umum yang semua orang boleh menggunakan seperti LinkedIn atau Medium. Pastikan untuk memasukkan beberapa pautan kembali ke blog anda dan menggalakkan pembaca untuk klik melalui untuk kandungan yang lebih besar.

Penulisan blog yang menarik mengambil masa. Selepas semua kerja keras anda masukkan ke dalam, pastikan kerja anda mendapat membaca. Terdapat banyak cara untuk mempromosikan blog anda, dan mereka tidak terhad kepada apa yang termasuk dalam pos ini. Beritahu saya bagaimana anda mempromosikan blog anda dalam komen!

| SBP