Sunday, September 25, 2016

VIRAL!!! Datuk Ini Meramal Dengan Menyentuh 'Bahagian Larangan' Wanita. Ini Betul-betul Meramal Atau Sekadar Modus??

Ramalan telah dipercayai oelh banyak orang sejak dahulu lagi, terutamanya oleh orang-orang yang sudah cukup letih dengan keadaan hidup yang dia jalani waktu ini dan tertanya-tanya seperti apa keadaannya di masa depan.


Ramalan dianggap banyak orang melegakan kerana mereka tahu, sampai bila mereka harus bertahan dengan keadaan sekarang.

Padahal ramalan itu termasuk suatu perkara yang belum pasti. Alangkah sembrononya jika kita rela mengorbankan sesuatu demi ramalan. Dukun ini bertindak di luar batas norma dengan memanfaatkan peluang di dalam kesempitan (pemahaman masyarakat).

Seorang datuk di China, mengaku boleh meramal masa depan seseorang terutamanya wanita.


Xiao Yuwen, seorang jurugambar pelancongan berasal dari Yunan, China. Sekumpulan orang yang melihat aksi dari si datuk ketika meramal nampak begitu bingung. Mereka sebenarnya merasa aksi si atuk berlawanan dengan norma, namun menurut mereka beberapa kali ramalan si datuk begitu tepat, jadi mereka membiarkan sahaja. Apa sebenarnya yang dilakukan oleh si datuk ni?

Datuk peramal ini menyatakan boleh meramal secara tepat dengan satu syarat, iaitu dia perlu meramal sambil menyentuh dan menggosok dada pelanggan wanitanya.

Seorang datuk yang tidak diketahui identitinya ini, menyatakan boleh meramalkan masa depan seorang wanita dengan tepat, asalkan wanita tersebut bersedia disentuh dadanya. Dia berkata bahawa dari situlah kekuatan meramalnya muncul.

Pelanggan wanita dari si datuk gatal selalu nampak bingung dengan cara meramalnya, namun semua orang tetap percaya dengan si datuk ini.

Video dari jurugambar Yunan yang dikongsi telah ditonton lebih daripada 3 juta penonton kurang dari seminggu. Dalam video tersebut kelihatan si datuk, sedang meraba dan menggosok dalam pakaian wanita tersebut, kemudian tangannya bermain-main disana. Pelanggan wanitanya nampak sangat kebingungan, namun dia tetap meneruskan prosesnya kerana mendengar dari orang bahawa dia seorang dukun yang hebat.
Lama kelamaan makin banyak orang yang percaya dengan si datuk, dan makin banyak pula wanita yang mendatangi datuk ini. Kenapa jadi begini pulak Semoga kita tidak terjebak dalam pola pemikiran sempit yang sama hanya demi sesuatu yang tak pasti.


Sumber: IDNtimes | SBP