Tuesday, September 6, 2016

VIRAL!! Berpakaian Super Seksi Perempuan Ini Curi Perhatian Di Pasaraya.

Seorang perempuan memakai pakaian unik mencuri perhatian di sebuah pusat membeli-belah di Namibia, Afrika. Perempuan dengan usia kira-kira dua puluh tahun itu memasuki pusat membeli-belah dengan pakaian khas dari daerah asalnya. Perempuan yang tak disebutkan identitinya ini hanya memakai selembar pakaian yang terbuat dari kulit binatang.


Perempuan itu menggendong bayinya yang kurang lebih berusia setahun. Selain hanya memakai selembar kulit yang menutupi alat vit4lnya, perempuan tersebut juga meluluri seluruh tubuhnya dengan lumpur untuk melindungi sengatan matahari.

Dia juga tidak memakai sandal atau kasut. Kakinya yang jenjang dibiarkan tel4njang menyentuh lantai seramik yang putih bersih. Hal ini berbeza dengan kulitnya yang hitam. Yang tak kalah mencuri perhatian adalah dandanan rambutnya.


Agar tampak indah, perempuan itu juga mengikat rambutnya menjadi beberapa bahagian. Tiap bahagian rambutnya yang kerinting itu dia lapisi dengan lumpur yang berwarna merah bata.

Perempuan dari suku Himba di Namibia Afrika ini menarik perhatian jurugambar Sweden Bjorn Persson. Bjorn berada di daerah itu untuk membuat sebuah filem dokumentari. Matanya tiba-tiba tertuju pada kedatangan wanita Himba yang ingin membeli-belah.
"Pada mulanya dia tidak melihat saya, namun beberapa saat kemudian ia menyedari apa yang saya lakukan," katanya.


Bjorn mengagumi wanita Himba kerana mereka selalu berpakaian khas sesuai daerahnya, tidak kira sama ada mereka berada di rumah di desa mereka atau melawat bandar-bandar besar.

Dilihat perempuan tersebut sedang mengambil detergen dan barang-barang lain sesuai keperluannya.

"Mereka sangat mencuri perhatian. 'Bagi saya, melihat mereka boleh memunculkan banyak pesoalanan dan tanda tanya," katanya mengakhiri.

INI PUN MENARIK DI BACA JUGA: