Monday, September 19, 2016

Remaja Mendapat £50,000 Membantu Ibu bapa Cina Memilih Nama British Untuk Anak-anak Mereka.

Seorang gadis sekolah British telah mengumpulkan kekayaan kecil selepas membina laman web untuk membantu ibu bapa Cina memilih nama-nama Inggeris untuk anak-anak mereka.
Berusia enam belas tahun Beau Jessop telah membantu lebih 200,000 nama bayi Cina
Beau Jessop, yang berusia 16 tahun pelajar A-level dari Gloucestershire, mendapat idea semasa mengikuti lawatan ke China dimana beliau telah diminta untuk membantu memilih nama oleh rakan-rakannya jika mereka ditakdirkan mengandung. 

Berusia enam belas tahun Beau Jessop mengasaskan laman web SpecialName.cn selepas diminta untuk membantu menamakan bayi semasa dalam mengikuti lawatan ke China.

Pada mulanya selepas mempercayai dirinya tidak layak untuk memilih nama-nama untuk bayi, dia mendapati peningkatan permintaan untuk nama Inggeris untuk kanak-kanak Cina dalam tempoh 20 tahun yang lalu telah mengakibatkan beberapa nama agak avant-garde untuk kanak-kanak, dimana ibu bapa tersebut belum sedar kepentingan budaya daripada monikers yang mereka pilih.

Ini termasuk kanak-kanak yang bernama Gandalf, Cinderalla dan Rolex.

Selain nama-nama tradisional Cina, ia dilihat sebagai penting untuk kanak-kanak Cina diberi nama Inggeris untuk digunakan dalam e-mel, dan untuk kajian masa depan atau perniagaan dengan Britain.

Sebagai tindakbalas untuk membantu supaya keadaan ini tidak berterusan, Beau Jessop, yang belajar di Cheltenham Ladies College, mencipta SpecialName.cn, sebuah laman web yang membantu ibu bapa untuk memilih nama yang sesuai untuk anak mereka berdasarkan pelbagai personaliti positif.

Selepas memilih jantina anak mereka, laman web ini menjemput ibu bapa untuk memilih lima ciri-ciri terbaik menggambarkan aspirasi mereka untuk anak mereka dan kemudian menunjukkan senarai pendek tiga nama.

Senarai ini dikemukakan bersama-sama dengan makna nama-nama tersebut dan orang yang terkenal dengan nama yang sama. 
Pengguna dikenakan bayaran sekitar 60 pound untuk menggunakan perkhidmatan ini, dan laman web ini dilawati oleh 27,000 pengunjung sebulan dengan sejumlah 221,000 ibu bapa menggunakan perkhidmatan itu sejak ia dilancarkan.

Laman web ini menghasilkan sekitar £16,000 dalam jualan setiap bulan yang membolehkannya mengumpul £48,000 setakat ini.

Beliau berkata: "Saya mempunyai sasaran pendapatan yang akan membolehkan saya untuk membayar yuran University saya dan menulis teks untuk laman web ini adalah latihan yang terbaik untuk GCSE Mandarin saya.

"Saya menghabiskan dua jam sehari bercakap kepada pelanggan saya dan meminta cadangan bagaimana saya boleh membuat perkhidmatan yang lebih baik dan meluangkan kira-kira sejam membuat penambahbaikan."

Beliau menambah: "Oleh kerana ibu bapa suka berkongsi gambar bayi mereka, saya baru-baru ini menambah page galeri, jadi saya secara beransur-ansur membina komuniti SpecialName."

**Hebat dia ni tau...admin 1 dollar pun...setengah mati mau dapat...