Sunday, September 4, 2016

MISTERI !! Muncul Makhluk Setinggi 2.5 Meter Di Taiwan, Alien?

Proxima B, sebuah planet yang berpotensi menyokong kehidupan, ditemui dengan jarak 'hanya' empat tahun cahaya. Walaupun jaraknya masih cukup jauh dari Bumi, tapi tetap lebih dekat berbanding Kepler 252B yang jaraknya mencapai 1,400 tahun cahaya.


Dengan pertemuan planet tersebut, seolah merungkai misteri kemungkinan adanya kehidupan lain di bumi kita. Salah satunya, menurut Dailystar, yang pernah tertera dalam buku berjudul "Hands."

Buku tersebut mendakwa memberikan laporan fakta hubungan dengan makhluk asing. Salah satu alien yang disebutkan dalam buku tersebut diberi nama CenOS. Digambarkan makhluk ini berasal dari sistem bintang Proxima Centauri (tempat Proxima B, red ), dengan badan humanoid berukuran 2.5 meter.


Makhluk ini juga digambarkan lima kali lebih kuat daripada manusia dan mempunyai banyak jantung, bukan hanya satu. Liang-liang mereka besar, mereka tak boleh kena penyakit, tak perlu tidur, malah boleh hidup sehingga berusia 120 tahun.

CenOS juga dikatakan mempunyai dua jenis kelamin, tapi tidak menikmati seks di antara sesama. Lebih lanjut, disebutkan bahawa mereka telah melawat bumi selama Perang Dunia II.

Laporan terbaru menyebutkan, makhluk inilah yang kemungkinan kelihatan di Taiwan pada tahun 2012. Namun pada masa itu, Proxima B masih belum ditemui. Sehingga kehadiran CenOS dianggap mitos belaka.


Dipetik dari Taipei Times, penampakan tersebut terjadi dekat Danau Jaiming, bandar Taitung, Taiwan. Menurut saksi, makhluk tersebut berukuran sangat besar, dengan tubuh telus, tangan berselaput, dan berjalan dengan langkah yang besar.

Gambar yang menjadi bukti makhluk tersebut diambil dengan iPhone 4 sehingga gambarnya tidak begitu jelas. Meski kebenaran makhluk tersebut masih belum dapat disahkan secara pasti, namun penduduk bandar Taitung sendiri percaya tasik tersebut menjadi pintu masuk ke pangkalan alien bawah tanah.
"Mereka juga percaya longgokan besar di dekat tasik yang hingga kini masih ada, mungkin sebuah piramid purba yang digunakan sebagai alat komunikasi," ujar Scott C Waring dariUFO Sightings .


Sementara Dr Barry Warmkessel mengatakan pada laman web CNET, bukan tidak mungkin perkara tersebut berlaku. Menurut dia, Proxima B yang sedikit lebih besar daripada Bumi, mempunyai suhu yang sesuai terhadap kehidupan.

Para penyelidik percaya, di sana terdapat lautan yang dalam, mirip dengan Bumi. Tapi masih belum jelas sama ada sesuai untuk kehidupan. Malahan, Proxima B mempunyai atmosfera yang menghalang sinaran ultra-violet.

- sentiasabikinpanas.com