Friday, September 16, 2016

Kisah Cinta Tragis Antara Manusia Dan Hantu Di Thailand. Jom Baca Kisahnya...

Mendengar kisah cinta tragis antara manusia mungkin sudah menjadi perkara biasa, bagaimana kalau kita ganti dengan kisah cinta tragis antara manusia dan hantu, mungkin itu akan jadi luar biasa kali ya..


Sebuah kuil yang ada di tepi sungai Prakanong, Bangkok, Thailand menyimpan sebuah legenda misteri yang menceritakan tentang kisah cinta antara manusia dan hantu.

Kisah ini bermula dari seorang wanita yang bernama Nak. Ia adalah isteri seorang askar. Suatu hari Nak ditinggal si suami untuk pergi bertugas di tempat yang jauh.

Pada masa itu Nak sedang dalam keadaan hamil. Malang nasib Nak yang meninggal dunia pada saat melahirkan anaknya. Dia dan anak laki-lakinya meninggal dunia.

Kerana cinta Nak terhadap suami sangat besar, arwah Nak dan anak laki-lakinya pun tak mau pergi dari rumahnya. Mereka setia menunggu sehingga suaminya pulang.

Suaminya pun merasa senang ketika pulang disambut oleh isteri dan anak laki-lakinya. Pada masa itu mereka hidup bersama dengan bahagia dalam beberapa masa.
Sampai akhirnya penduduk kampung meberitahu kepada suami Nak yang isteri dan anaknya sudah lama meninggal dunia. Si suami pun mencari kebenarannya dan terbukti memang anak dan isterinya sudah meninggal dunia.

Arwah Nak pada akhirnya mengamuk kerana tidak dapat menerima si suami mengetahui hal yang sebenarnya hingga akhirnya seorang dukun mengurung arwah Nak dengan memasukan tulang dahi Nak ke dalam botol. 

Dan sejak daari itu rumah Nak dijadikan kuil dan diberi nama kuil Wat Mae Nak.


Didalam kuil itu ada sebuah patung wanita berambut panjang sedang menggendong bayi laki-laki yang merupakan gambaran dari Nak dan anaknya. | Sentiasabikinpanas

INI PUN MENARIK DIBACA JUGA: