Sunday, September 25, 2016

Isteri Yang Merasa Gemuk Ini Meminta Jurugambar Mengedit Gambarnya, Namun Reaksi Suaminya Sungguh Tak Diduga!!!

Kecantikan seseorang itu secara perlahan memang akan menghilang seiring dengan bertambahnya usia. Di bawah ini ada seorang wanita 40 tahun yang mencari seorang jurugabar dan berharap dapat membantu beliau mengabadikan beberapa keping gambar. Ia juga meminta agar gambarnya disunting menjadi lansing dan seksi agar suaminya mendapat satu kejutan. Jurugambar ini pun akhirnya bersetuju.


Akhirnya mereka melakukan sesi pengambaran di sebuah hotel dan memakan masa kurang lebih satu setengah jam. Berdasarkan keinginan wanita ini, jurugambar akan membuang bahagian lemak yang berlebihan berserta kedutan wajahnya sehingga dia akan kelihatan muda dan seksi. Wanita ini pun sangat berpuas hati akan hasilnya dan bercadang menjadikannya hadiah natal bagi suami tercinta.
Pada mulanya, jurugambar ini merasa tugasnya telah selesai, namun tanpa diduga 3 hari kemudian, suami wanita ini menghantar surat padanya.

Isinya sangatlah membuatnya merasa bersalah.

"Perkenalkan saya adalah suami dari XXXXX. Saya menuis surat ini kerana baru-baru ini saya menerima gambar yang anda buat untuk isteri saya.

Pertama-tama, saya menulis surat ini bukan untuk mengeluh, hanya kerana ada beberapa pandangan.

Sejak berusia 18 tahun, saya sudah bersama-sama dengannya. Kami mempunyai dua anak yang lucu dan telah bersama-sama melalui pelbagai liku-liku kehidupan bersama. Saya tahu, isteri saya melakukan semua pengambaran ini untuk memberikan sedikit kejutan untuk saya. Kadangkala dia sering mengeluh dirinya tidak lagi cantik, malahan mengatakan kalau saya mencari gadis cantik lagi dia tidak akan menyalahkan saya.

Tapi apabila saya menerima gambar-gambar ini, saya pun terpegun. Semua gambar ini diambil dengan sangat cantik, saya yakin anda adalah jurugambar yang boleh dipercayai. Namun saya ingin mengatakan, ini bukanlah isteri saya. Anda menghilangkan semua kekurangannya. Saya tahu, dialah yang meminta anda melakukannya, namun semua ciri khasnya menghilang, semua liku-liku kehidupan kami pun ikut hilang.

Sewaktu anda mengedit gambarnya, anda juga menghilangkan kenangan indah ketika dia hamil dan melahirkan. Apabila anda mengedit kedutannya, anda juga menghapuskan semua senyuman dan tangisan yang kami lalui selama 20 tahun ini. Apabila anda mengedit lemaknya, anda juga menghapuskan kenangan kami menikmati banyak makanan dan kesenangan bersama-sama.

Saya tidak mengkritik apa-apa, ini adalah pekerjaan anda. Saya menulis surat ini untuk mengucapkan terima kasih. Kerana apabila saya menerima album tesebut, saya merasa sangat bersalah. Saya tidak membuat isteri saya merasa saya sangat mencintainya dengan keadaannya sekarang.

Saya tidak melakukan dengan baik, sehingga dia merasa gambar ini yang saya inginkan. Mulai hari ini saya akan menjadi lebih baik dan membuat isteri saya mengetahui bahawa semua kelemahannya adalah yang saya inginkan. Perkara ini benar-benar mengingatkan saya."





Surat ini benar-benar mengubah pandangan jurugambar tersebut. Semua kekurangan ini merupakan perkara yang sangat dicintai pasangannya. Hebatkan..jom share kisah ni!!!