Wednesday, September 7, 2016

Cara Mengusir Lipas Dengan Aplikasi Android.

Kesal kerana banyaknya lipas yang ada di sekitar kamu? Sekarang kamu boleh menghalau lipas-lipas tersebut hanya dengan menggunakan aplikasi Android di bawah ini. Aplikasi bernama Anti Cockroach Repellent akan mengeluarkan bunyi berfrekuensi tinggi yang tidak disukai lipas.

Untuk kamu yang ingin menggunakan aplikasi Anti Cockroach Repellent untuk mengusir lipas dengan Android, berikut adalah langkah-langkahnya.
Aplikasi Android Pengusir Lipas

Lipas adalah salah satu serangga yang biasa hidup di tempat-tempat kotor. Mempunyai kira-kira 3500 spesies dalam 6 familia, lipas terdapat hampir di seluruh belahan bumi, kecuali wilayah Kutub.
Kenapa aplikasi Android ini boleh menghalau lipas? Aplikasi bernama Anti Cockroach Repellent akan mengeluarkan bunyi berfrekuensi tinggi yang tidak disukai lipas. Dengan begitu lipas-lipas akan lari dan kemungkinan besar tidak akan kembali lagi.

Cara Mengusir Lipas Dengan Android
  • Setelah ter- install, buka aplikasinya.
  • Pilih tahap bunyi, di sini saya pakai 21 KHz. Secara automatik telefon pintar kamu akan mengeluarkan bunyi yang tidak disukai lipas.

Untuk menghentikan bunyinya, anda boleh memilih Stop.

Itulah cara hebat untuk mengusir lipas dengan bantuan aplikasi Android. Jika kamu punya cara lain, kamu boleh share di ruang komen. Selamat mencuba!