Saturday, September 17, 2016

7 Jenis Mimpi dan Maksudnya.

Setiap orang pasti pernah mimpi, kadang-kadang orang akan mengait-gaitkan mimpi dan mentafsir mimpi sebagai suatu petanda yang akan terjadi di suatu hari nanti, namun walau bagaimana pun, mimpi adalah sebuah bunga tidur yang akan kita alami selama kita masih hidup.


Berikut ini ada beberapa jenis mimpi yang sering dialami banyak orang beserta ertinya dari mimpi tersebut. Mau tahu maksud mimpi tersebut? Baca ulasan berikut ini:

1. Telanjang

Mimpi telanjang sering diertikan jika kamu akan mengalami keadaan memalukan di dunia nyata, selain itu mimpi telanjang juga boleh diertikan jika kamu akan menceritakan sebuah rahsia peribadi yang boleh membuat kamu jadi malu, fakta lain dari mimpi telanjang adalah kebanyakan orang yang mimpi telanjang merupakan mereka yang belum berkahwin .

2. Dikejar

Pasti kamu pernah mimpi di kejar seuatu entah dikejar hantu atau dikerja orang jahat. Ternyata mimpi ini punya erti yang kamu sedang berusaha keras dari suatu hal, baik itu seseorang, peristiwa, atau bahkan emosi.

3. Gigi

Pernah mimpi tentang gigi seperti gigi patah, gigi sakit, atau gigi berlubang? Jenis mimpi ini mempunyai erti tentang kesihatan orang-orang terdekat.

4. Jatuh

Selain dikejar, mimpi terjatuh juga sering dialami oleh sebahagian besar orang. Jika terbangun dari mimpi terjatuh, biasanya seseorang akan begitu ketakutan kerana menganggap dirinya mati akibat jatuh di bawah.

5. Terbang
Selain terjatuh, orang juga sering mimpi jika dirinya sedang terbang. Mimpi terbang memiliki dua erti yang berbeza iaitu jika kamu menikmati terbang tadi, ertinya kamu akan baik-baik saja dan tengah merasakan penghargaan yang setimpal. Namun jika tidak suka terbang, ertinya kamu sedang mengalami situasi sukar dan mula kehilangan kawalan.

6. Ujian

Pernah mimpi tentang ujian? Mimpi jenis ini adalah mimpi tentang kegagalan, orang yang bermimpi mengenai ujian bererti dia sedang cemas dalam menjalankan seuatu yang sedang dipersiapkannya.

7. Sakit atau mati

Adakah kamu pernah mimpi sedang sakit atau mati,? Mengerikan jika kita mimpi mati, mimpi ini mempunyai erti mungkin kamu memang benar-benar sakit atau mimpi tersebut hanya sebuah peringatan tentang bahaya yang akan datang.

Nah itulah beberapa jenis mimpi yang sering dialami ramai orang dan ertinya, adakah kamurang pernah bermimpi salah satu dari jenis mimpi di atas? | Sentiasabikinpanas