Friday, September 16, 2016

20 Perkara Lucu Dan Tidak Masuk Akal Ditemui Pada Buku Bacaan.

Semasa admin masih seorang pelajar, saya terpaksa meletakkan sedikit usaha dalam membuat buku teks saya supaya agak lucu, tapi tidak seperti mereka-mereka ini yang begitu mudah mendapatkannya. Seolah-olah seperti penerbit itu sendiri dengan sengaja memastikan bahawa akan ada banyak hiburan antara mukasurat buku tersebut.

Terima kasih kepada orang-orang di Bored Panda, buku teks ini gagal (atau menang sebenarnya) telah terkumpul di satu tempat untuk keseronokan anda. Adakah ini mengingatkan anda mengenai sesuatu dari tahun persekolahan anda? Sila berkongsi cerita anda di ruang komen di bawah!
1. Ditemui di buku 'My Web Design'...saya blur sikijap..ooh ok...


2. Seorang wanita berkata "Hello" dalam Bahasa Perancis kepada Pasangan Di Dalam Semak. OMG...apa diurang buat tu..?


3. Ini dijumpai pada halaman pertama buku teks Statistik. Sedih betul tau ni...


4. Terdapat sesuatu yang ganjil dalam buku 'My Engineering'..adakah anda nampak apa yang saya lihat.


5. Lebih baik belajar ini - Just In Case...bilang urang


6. Terdapat 'Gem' dalam buku teks 'A High School Seks Ed'..Fuh hebatnya buku ni..


7. Dalam buku baca Bahasa Sepanyol, budak lelaki ini membuat panggilan kepada gadis dan bertanya 'Apa Nombor Telefonnya'? Bah ko salin ah...sia x mau ulang..


8. Buku teks Bahasa Perancis ini cuba menerangkan 'Colours', tapi lupa bahawa ianya dalam hitam dan putih.


9. Invisible Man....awesome buku ni tau...kamurang x mau ke?


10. Harimau boleh dipelihara di dalam penjara. Sia suka ni penjara...


11. Saya sedang membaca buku 'My Chemistry'...mmmm...biar betul buku ni...???


12. Ini apa yang ada didalam buku teks Biologi kawan kepada kawan kepada kawan saya. Berapa banyak dah kawan....


13. Uiiii, gambar pada buku teks ini terbaik sepanjang zaman? Ko memang hebat author...sia slut ko...


14. Level buku teks: Chernobyl....bikin takut pulak.


15. Lagi 'Gem' tersembunyi dibelakang buku teks...penerangan tu yang paling manang...sot tau ni...


16. Buku teks Ekonomi saya agak pesimis...bulih juga macam ni...pakar ekonomi kot..


17. Ini satu persoalan yang menarik, buku teks Matematik kawan kepada kawan saya...pun kawan kepada si kawan saya...ini sudah gila...


18. Perkataan 'Trouble' dalam kamus Jerman bersifat perkauman? 1 budak hitam jatuh dalam longkang...tinggal berapa budak hitam?


19. Main dengan baik, buku teks Biologi. Saya sedang melihat apa yang anda tengah buat disana! ni mcm pun ada...ini kali lah...tukar..


20. Buku ujian buta warna...oh tidak..mengapa ini berlaku...mcm mana nak lulus jpj ni...