Wednesday, August 31, 2016

Periksa Kandungan, Wanita Ini Ternyata Mengandung 'Arnab'.

Pada umumnya, seorang wanita hamil akan melakukan ultrasound scan untuk melihat perkembangan janinnya. Hasil pemeriksaan lazimnya mengandungi maklumat mengenai jenis kelamin atau pun maklumat perkembangan lain bayi.


Namun seorang perempuan hamil ini, membuat jenaka dengan hasil pemeriksaannya, dengan mengatakan ada 'arnab' di dalam rahimnya.

Seperti dipetik dari Daily Mail,, ternyata bakal ibu itu tidak bergurau apabila mengatakan ada 'arnab' di dalam perutnya. Setelah hasil pemeriksaannya keluar, dari melihat gambar bayi, terlihat bentuk yang lebih menyerupai haiwan pengemar lobak merah tersebut.

Gambar berbentuk arnab kecil lengkap dengan telinga dan empat kaki itu menjadi viral selepas dimuatnaik ke akaun media sosial perempuan itu.

Masih belum jelas sama ada gambar tersebut merupakan hasil kejuruteraan software atau asli. Namun, netizen setuju mengatakan bentuk janinnya memang kelihatan seperti 'arnab'.

Perempuan 33 tahun itu mengatakan bahawa ini pemeriksaan pertamanya selepas dua kali gagal mempertahankan kandungan bayinya. (Dailymail.com)

Wanita hamil yang berasal dari Florida tersebut menuliskan dalam akaunnya, "Melakukan pemeriksaan ultrasound -ku yang pertama. Nampaknya aku akan mempunyai seekor arnab".

"Kamu sedar tidak, ekspresi yang mendedahkan 'biarlah kelihatan seperti arnab' seharusnya tidak difahami secara harfiah," komen seorang pengguna internet.
"Aku berfikir ini lucu. Aku cemas kerana kehamilanku sebelumnya tidak berjalan dengan baik. Jadi ketika aku melihat degupan jantung jabang bayiku 163, saya merasa lega," kata wanita berusia 33 tahun tersebut dengan akaun @NetteFraulein itu.

"Kemudian kami menyedari, gambar tersebut berbentuk arnab dan tertawa," tulis perempuan itu lagi. 

Dia juga menuliskan bahawa pemeriksaan itu diambil ketika embrio berusia 7 minggu. Dianggarkan perempuan tersebut akan melahirkan anak pada April akan datang.