Sunday, August 21, 2016

Ngeri ~ Bandar Kecil Ini Merupakan Daerah Paling Mematikan, Banyak Mayat Tergeletak Tanpa Kepala.

Tahukah kamu di dunia ini ada sebuah bandar yang paling mengerikan sehingga membuat warganya banyak mati tergeletak di jalanan.

Dalam sebuah penelitian yang di lakukan oleh Business Insider tahun lalu, salah satu bandar paling mematikan ini adalah bandar Paso de Ovejas.

Paso de Ovejas ini merupakan sebuah bandar di barat daya Mexico. Bandar ini sangat indah dan damai yang setiap tahunnya selalu ada aktiviti kebudayaan khusus. Kebudayaan ini berlaku kira-kira setiap musim panas, pelancong ramai, 30 ribu penduduknya tinggal sejahtera.


Namun ngerinya, festival tersebut bukan merupakan festival hura-hura, melainkan festival berbau sadis lantaran setiap kali festival itu diadakan maka akan banyak jasad yang digeletakan tanpa kepala di setiap ruas jalan.

Bandar Paso de Oevjas ini merupakan bandar dengan jumlah penduduk 3 ribu jiwa. Festival jasad tanpa kepala itu bermula apabila status Bandar Paso berubah gara-gara ulah kartel dadah kumpulan Zetas yang berkuasa sejak awal 2000-an.
"Anggota kartel dadah kini menguasai undang-undang, dan polis tempatan tidak boleh berbuat apa-apa," kata warga bernama Jose Villareal.

Bandar ini boleh dikatakan gila lantaran setiap tiga hari ada satu orang yang terbunuh, dan bandar ini boleh menyumbang 20 peratus jumlah kematian akibat pembunuhan di seluruh Mexico.

Selain kes pembunuhan, bandar ini juga terkenal akan kes penculikan. Bahkan peraturan undang-undang disana juga terbilang sadis. Jika ada orang yang ketahuan salah cakap di kedai minum maka orang tersebut akan ditangkap dan di bunuh.

"Sudah biasa kalau orang yang salah cakap di kedai minuman, diseret keluar lalu dibunuh," kata Emilia Bustamante, seperti yang dipetik dari Merdeka.com (30/7).

Ngeri kan...