Saturday, August 20, 2016

Inilah 5 Orang Yang Mengubah Wajahnya Jadi Ngeri.

Wajah merupakan salah satu bahagian tubuh yang sangat diperhatikan. Wajah boleh dikatakan aset utama yang sangat penting, apalagi untuk kaum wanita. Wajah yang cantik bersih dan bebas dari masalah kesihatan menjadi idaman setiap wanita.
Namun lain halnya lagi dengan topic pembahas kali ini, di mana ada beberapa orang atau bahkan banyak mengubah wajahnya menjadi ngeri agar kelihatan lebih berbeza ataupun hanya sekadar hobi. Berikut senarai orang yang dengan sengaja mengubah wajahnya menjadi lebih mengerikan:

1. Elaine Davidson 


Elaine Davidson dinobatkan sebagai wanita yang mempunyai tindik paling banyak di dunia. Perempuan ini mempunyai 462 tindik di tubuhnya. Di wajah saja, terdiri dari 192 tindik. Pada festival Edinburgh, The Guardian melaporkan bahawa Elaine Davidson menindik tubuhnya sebanyak 3,950, termasuk di alat kel * m1n. Jumlah berat tindik yang ada di tubuhnya dijangka sampai 3 kilogram. Pada Mei 2008 tindiknya telah bertambah menjadi 5,920 dan pada 2009 telah mencapai 6,005. 

2. Dennis Avner 


Dennis Avner mengubah wajahnya menjadi sangat melampau. Ia mengubah dirinya mirip dengan kucing, selain mentato wajahnya, ia juga hati melakukan bahagian-bahagian wajahnya dengan memberikan implant dan pembedahan bibir dan mengubah bentuk giginya. Pada masa ini ia memperoleh gelaran sebagai manusia kucing. 

3. Julia Gnuse 


Julia Gnuse sengaja melukis seluruh permukaan kulit tubuhnya dengan gambar-gambar yang aneh. Mulai dari gambar monyet, harimau, malaikat dan objek lain. Julia melakukan ini kerana ia sejak lahir menderita porphyria, keadaan kulit yang melecur secara teratur dan meninggalkan bekas luka. Untuk menutupnya, ia mula mentato tubuhnya, 10 tahun kemudian ia dinobatkan sebagai Guinnes Record perempuan dengan tato terbanyak di dunia. 

4. Tom Leppard 


Tom men-tato seluruh tubuhnya dari hujung rambut ke hujung kaki. Ia melukis tubuhnya dengan bintik-bintik seperti harimau. Tom yang kini berusia 73 tahun itu, juga pernah masuk Guinnes Record sebagai laki-laki yang paling banyak tato-nya. Ia perlu 5,500 Fran untuk mengubah tubuhnya seperti sekarang ini. Pada masa ini ia tinggal di sebuah pondok kecil di Isle Scotland. 

5. Eric Sprague 


Eric Sprague yang lahir pada tahun 1972 ini adalah salah satu orang di dunia yang mengubah lidahnya menjadi bercabang seperti cicak. Idea ini rupanya memberi inspirasi kepada banyak orang di sekitarnya. Selain membelah lidahnya, ia juga men-tato seluruh tubuhnya dengan lukisan sisik-sisik yang menyerupai cicak. Ia juga menambah implant yang dilekatkan di dahinya dan mengubah giginya menjadi runcing.