Sunday, July 17, 2016

Wajah Kamurang Berlubang Macam Kawah Akibat Jerawat Batu? Ko Tenang Saja Sana!! Ini Penyelesaian Hebat Untuk Ko...

Tabiat memicit jerawat bakal meninggalkan noda bahkan bekas luka di wajah.Bekas luka tersebut biasanya kelihatan seperti lubang di wajah yang sangat susah di hilangkan, kecuali jika anda pergi ke doktor pakar kulit. 

Bekas luka ini bila dibiarkan, biasanya tidak akan hilang walaupun sehingga anda tua.Mengerikan bukan? Bila anda alami hal semacam ini, selekasnya lakukan rawatan dibawah ini supaya wajah anda kembali anggun. 

Rawatan ini adalah rawatan yang biasa dibuat oleh Cleopatra. Lakukan dengan cara teratur serta ikuti langkah-langkah di bawah ini, agar kamurang dapat menjalani hidup tanpa jerawat, noda atau luka sisa jerawat. 

1. Bernafas dalam-dalam. 

Bernafas lebih dari sekadar kesibukan alami. Anda boleh melakukan ini sambil belajar atau melakukan kerja di pejabat. Hal ini tidak hanya bakal membantu anda lebih fokus, namun ia juga boleh merawat hampir semua masalah kulit. 


2. Ubat dapur. 

- Celupkan kain dalam campuran susu dan ais batu, lalu tempelkan pada kulit wajah anda sekali-sekala. 

- Pukul satu sendok makan madu dan putih telur. Oleskan di wajah anda serta biarkan selama 20 minit, kemudian cuci dengan air sejuk. Ini adalah ubat untuk menghilangkan luka bekas jerawat serta mencegah komedo. 

3. Minum banyak air. 

Anda boleh dengan mudah menyamarkan bintik-bintik hitam disebabkan jerawat dengan minum banyak air. Rutin minum air sepanjang hari boleh membantu anda menyingkirkan beberapa besar masalah kesihatan anda. 

4. Sukan. 

Sukan bukan sekadar boleh meningkatkan aliran darah, tetapi juga boleh tingkatkan keupayaan paru-paru anda. Bersenam akan membuat kulit anda bersinar semula jadi. 
5. Makanan. 

Tomato membantu mengurangkan serta bersihkan semua masalah jerawat anda. Tomato kaya vitamin A, C dan K. Kandungan likopen dalam tomato berfungsi sebagai antioksidan serta tabir suria. Bila anda bekerja di ruang ber-AC, sekurang-kurangnya anda mesti mengambil makanan yang mengandungi lycopene 16 mg per hari, untuk mengekalkan kelembapan kulit anda. 

6. Berfikir positif. 

Mungkin, fikiran kita tidak ada kolerasinya dengan kecantikan luar. Namun anehnya, berfikir positif memainkan peranan yang sangat penting. Berfikir positif adalah faktor kuat untuk menjaga kesihatan serta kecantikan. Apabila anda menjalani gaya hidup sihat, anda tidak akan mempunyai masalah kulit. 

7. Kebiasaan baik. 

Bersihkan muka anda dengan kapas yang dicelupkan ke susu fresh. Susu segar merupakan pembersih semulajadi serta toner. Jangan pernah tidur tanpa membersihkan make-up di wajah anda. 

8. Tidur cukup. 

Tidur cukup boleh menyingkirkan keletihan dan menghapuskan jerawat.